تفاوت نمک آبی و نمک صورتی


آیا تفاوت نمک آبی و نمک صورتی را می دانید نمک آبی و صورتی هر دو نمک خوراکی هستند و خواص فراوانی دارند و علاوه بر مصارف خوراکی برای استعمال برروی پوست هم مصرف می شود.

اولین تفاوت در نمک آبی و صورتی رنگ آنهاست

نمک آبی و نمک صورتی به صورت بلورهای نمکی که به شکل رگه ظریف است یافت می شود که پس از آسیاب کردن آنها رنگ شان همچنان به همان حالت می ماند رنگ صورتی نمک صورتی به خاطر وجوداکسید آهن موجود در آن است ولی رنگ آبی نمک آبی به خاطر وجود پتاسیم نهفته در درون این نمک می باشد که آن را به صورت بلور آبی در آورده است.البته بعضی ازافراد فرصت طلب دانه های نمک معمولی را رنگ می کنند و به عنوان نمک آبی و صورتی به قیمت ارزان می فروشند برای تشخیص نمک تقلبی باید بگویم کریستال های نمک آبی بزرگ است و فقط رگه های آبی در آن مشاهده می شود ولی اگر نمک خرد شود دیگر آبی رنگ نخواهد بود.

نمک آبی و صورتی

دومین تفاوت نمک آبی و صورتی مواد معدنی موجود در آنهاست

نمک صورتی مصرف خوراکی دارد در پخت و پز استفاده زیادی دارد و در اثر حرارت مواد معدنی آن از بین نمی رود علاوه بر این نمک صورتی خواص درمانی فراوان دارد بعنوان مثال می توان به افزایش سطح هورمون سرتونین بدن – درمان میگرن – رفع خلط گلو و درمان برونشیت اشاره کرد علاوه بر اینها نمک صورتی به عنوان ضد عفونی کننده دهان و دندان می باشد و همچنین به عنوان ماسک صورت می تواند یک روش برای از بین بردن آکنه و جوش صورت و تقویت پوست و مو باشد
نمک آبی هم علاوه بر مصرف خوراکی به تعادل مایعات بدن کمک می کند و انقباضات عضلانی بدن را تنظیم می کند، ضربان قلب را منظم می کند و فشار خون را کاهش می دهد و پوکی و نرمی استخوان را کاهش می دهد و به دلیل وجود آهن در این سنگ نمک اکسیژن زیادی به ریه می فرستد.

سومین تفاوت نمک آبی و صورتی عناصر تشکیل دهنده آنهاست

نمک معدنی صورتی نوعی نمک خوراکی است که از مواد معدنی مانند کلسیم، منیزیم، آهن و پتاسیم تشکیل شده ورنگ صورتی آن به علت وجود اکسید آهن در آن است.
نمک آبی دارای عناصر سیلوبوت،آهن، کلسیم و پتاسیم می باشد و وجود پتاسیم فراوان در آن باعث رنگ آبی این نمک میباشد علاوه بر این نمک آبی حاوی 98 درصد سدیم کلراید است که باعث دلنشینو مطبوع تر شدن غذاهامی شود از هر دو نمک می توان برای پخت و پز ،سالاد ها و مزه دار کردن ماهی ها از جمله ماهی قزل الا و مرغ استفاده کرد.

چهارمین تفاوت نمک آبی و صورتی کشور تولید کننده آن است.

نمک آبی که یکی ازبهترین نمک ها در دنیا است و مواد معدنی مفیدی دارد صد در صد ایرانی است و در معادن سمنان و گرمسار تشکیل می شود در حالیکه نمک صورتی از منطقه پنجاب پاکستان نزدیک کوه هیمالیا به شکل سنگ بزرگ استخراج می شود این نمک با دست تولید می شود و هیچ ماده ازودنی در آن بکار نرفته است.

پنجمین تفاوت نمک آبی و نمک صورتی قیمت فروش آنهاست.

هر کدام از این نمک ها با قیمت متفاوتی بفروش میرسد از آنجا که نمک آبی خیلی کمیاب است و برای استخراج آن خیلی زحمت کشیده می شود بنابراین قیمت آن نسبت به نمک صورتی و معمول گران است بنابراین به هنگام خرید خیلی باید دقت کنیم تا نمک تقلبی نخریم.

نمک آبی

بهترین و بدترین نمک خوراکی کدام است

نمک های که به شکل کریستال بزرگ باشند و در قاشق فضای کمتری اشغال کنند باعث می شوند که ما نمک کمتری مصرف کنیم و سالمتر بمانیم بنابراین نمک معدنی مخصوصا نمک آبی که به صورت کریستال بزرگ است میزان نمک مصرفی را کاهش می دهد بنابراین برای مصرف و حفظ سلامتی گزینه مناسبی است و از نظر طب سنتی نمک آبی نسبت به نمک معمولی سدیم کمتری دارد و به دلیل داشتن مواد معدنی فراوان برای سلامتی بدن مفید است.

برای مصرف خانگی کدام نمک بهتر است

نمک آبی به عنوان چاشنی که طعم بی نظیری دارد به جای نمک سفره برای مصرف خانگی می تواند مفید باشد نمک آبی به علت داشتن کلسیم فراوان برای رشد استخوان ها مفید است بنابراین بهتر است به جای نمک سفره از آن استفاده شود.

از نظر طب سنتی کدام نمک مفید تر است.

در طب سنتی به جای نمک معمولی نمک آبی معرفی شده است این نمک که به عنوان چاشنی مورد استفاده قرار می گیرد برای سلامتی فایده های زیادی دارد مثلا پتاسیم فراوان آن برای تنظیم فشار خون و متعادل کردن آب بدن کمک می کند همچنین نمک آبی به مقدار فراوانی آهن و کلسیم داردکه برای رشد و استحکام استخوان ها مفید می باشد و به علت وجود آهن مصرف آن برا خانم ها که در عادت ماهیانه آهن زیادی از دست می دهند توصیه می شود نمک آبی به علت طعم بی نظیر و بافت ترد و خشک در سراسر دنیا معروف است.

شما عزیزان برای خرید نمک آبی و نمک صورتی با کیفیت عالی بهتر است از سایت  beauti salti.ir خرید کنیم و یا با شماره تلفن 09120437535 تماس حاصل فرمایید –

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *