قیمت خرید نمک تصفیه شده یددار سودمند


نمک تصفیه شده سودمند نمک تصفیه شده و یددار است که برای طعم بهتر غذا از  آن استفاده می کنند و عنصر ید مورد نیاز بدن انسان نیز به این نمک اضافه می شود

نمک چیست و چه نقشی در بدن دارد

نمک ماده معدنی است که از عناصر سدیم و کلر ساخته شده این ماده از اصلی ترین مواد در غذای روزانه انسان ها به حساب می آید
یکی از مصارف نمک برای سوخت و ساز بدن است و نیزانتقال پیام های عصبی و بهتر عمل کردن عضلات بوسیله نمک امکان پذیر است. البته مقدار نیاز مصرف نمک برای بدن خیلی کم  است و باید درحد متعادل استفاده شود مثلا موقع بیماری اسهال و استفراغ و نیز هنگامی که فعالیت شدید بدنی داریم با استفاده مقدار اندک نمک می توانیم املاحی را که از دست داده ایم جبران کنیم

نمک تصفیه شده

ید چیست؟

ید عنصری است که کمبود آن در بدن باعث بروز مشکلاتی مانند کم کاری غده تیروئید، بروز گواتر، خستگی، خواب آلودگی، ورم مفصل ها و بسیاری از مشکلات دیگر می‌شود. مصرف در حد اندازه و روزانه ید موجب چربی سوزی و پیشگیری از بروز مشکلات تیروئیدی مانند گواتر می‌شود. استفاده درست و روزانه ید موجب متابولیسم بهتر در بدن، رشد مناسب کودکان، استحکام مو، ناخن و دندان می‌شود و در بعضی از موارد می‌تواند موجب بهبود زخم و جراحات شود.

عوارض کمبود ید

کمبود ید در سنین مختلف عوارض گوناگونی دارد؛ از مشکلات ناشی از کمبود ید می توان به گواتر، عقب افتادگی جسمی و ذهنی، اختلالات عصبی و روانی، مرده زایی، لوچی چشم،کر و لالی، سقط جنین و ناهنجاری های مادر زادی و کاهش ضریب هوشی در کودکان اشاره کرد.

چرا باید نمک تصفیه شده یددار سودمند استفاده کرد

ید یکی از عنصر های کمیاب در طبیعت است  که بدن انسان در طول روز به میزان کمی از ید نیاز دارد. مهم ترین عملکرد ید در بدن مشارکت در ساختمان هورمون های تیروئیدی است که نقش مهمی در رشد و تکامل اندام های حرکتی و سیستم عصبی، عملکرد طبیعی مغز، حفظ دمای بدن، تولید انرژی و سوخت و ساز ایفا می کند.

در غذاهای دریایی مانند ماهی و میگوی آب شور مقدار زیادی  ید وجود دارد؛ همچنین میزان ید موجود در شیر، لبنیات و تخم مرغ با توجه به میزان ید خاکی که حیوان در آن رشد و نمو یافته، می تواند تفاوت داشته باشد. از آنجایی که خاک بسیاری از مناطق جهان از جمله ایران میزان ید کافی ندارد و نیز سرانه مصرف غذاهای دریایی در ایران اندک است، مصرف نمک یددار برای پیشگیری و کنترل اختلالات ناشی از کمبود ید، لازم و ضروری است.

نمک تصفیه شده یددار

فایده استفاده از نمک یُددار برای بدن

اگر هر ماده‌ای را مطابق با نیاز غذایی مصرف کنید، هیچ وقت مشکلات تغذیه ای نمی شوید. نمک طعام نیز اهمین طور است. نمک هم مانند بسیاری از مواد غذایی دیگر برای بدن لازم و مورد احتیاج است و باید حتما در برنامه روزانه قرار داده شود. مصابق نظر محققان و کارشناسان تغذیه و پزشکان هر فرد روزانه باید 5 گرم نمک مصرف کند. البته متاسفانه باید بگوییم که این مصرف در ایران زیادتر از مقدار توصیه شده  است و میانگین مصرف روزانه نمک برای هر فرد 10 الی 15 گرم است. بنابراین ایران یکی از کشورهایی است که آمار زیادی در استفاده زیاد نمک دارد.

طریقه نگهداری نمک یددار تصفیه شده سودمند

نمک یددار تصفیه شده باید به دور از نور آفتاب، رطوبت و در ظروف درب بسته از جنس پلاستیک، چوب، سفال و شیشه های تیره رنگ نگهداری و محافظت شود؛ همچنین لازم است به توصیه های زیر در خصوص مصرف نمک یددار تصفیه شده عمل کنیم:

·         مقدار مورد احتیاج نمک روزانه هر فرد بزرگسال معادل سه تا پنج گرم است.

·         برای حفظ بیشترین میزان ید در نمک، خوب است در انتهای زمان طبخ غذا نمک به آن اضافه  شود.

·         برای پرهیز از مصرف بیش از حد نمک، بهتر است نمکدان را سر سفره حذف کنیم

·         از مصرف غذاهای آماده، کنسروها، آجیل های شور، پفک، چیپس، سوسیس و کالباس که مقدار نمک آنها زیاد است، اجتناب کنیم.

بسته بندی نمک

استفاده خرده یا عمده نمک، نحوه بسته بندی آن در کارخانجات را تعیین می کند. به همین علت این روند در مورد نمک تصفیه شده خوراکی با نمک صنعتی و نیز نمک مورد نیاز صنایع غذایی تفاوت دارد.

نمک تصفیه شده سودمند

قیمت خرید نمک تصفیه شده یددار سودمند

تولید کنندگان نمک اعتقاد دارند که نمک هایی که از لحاظ رنگ و شکل سفید و تمیز هستند بهتر و با قیمت خوب به فروش می رسد نمک تصفیه شده نیز اصولا سفید تر از سایر نمک ها به نظر می رسد.
حتی اگر نمک از یک محل آلوده هم برداشته شده باشد عملیات تصفیه، همه مواد سمی و آلوده آن را از بین می برد

نمک تصفیه شده یددار سودمند از کجا را خریداری کنیم

شما عزیزان برای خرید نمک تصفیه شده یددار سودمند کافیست از طریق راههای ارتباطی گفته شده در قسمت تماس با ما از قیمت ها مطلع شوید و سپس محصول مورد نظر خودتان را انتخاب کنید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *