خواص نمک کم سدیم رژیمی کیمیا

نمک کم سدیم


نمک کم سدیم کیمیا یا نمک رژیمی به  نمکی گفته می شود مقدار پتاسیم آن زیاد است و برای مبتلایان به فشار خون بالا و هم افرادی که پتاسیم بدنشان کم شده مفید می باشد.

نمک کم سدیم کیمیا یا نمک رژیم

نمک به ماده ای اطلاق می شود حدود ۴۰ درصد  آن از سدیم ساخته شده است. در نمک کم سدیم معمولا مقداری از سدیم موجود در کلراید سدیم را با عنصر پتاسیم جایگزین می کنند، لذا این نمک ترکیبی از کلراید سدیم و پتاسیم است و کلراید پتاسیم معمولا طعمی  شبیه نمک دارد و موجب کاهش فشار خون در افراد می شود.

نمک کم سدیم کیمیا  که حاوی عنصر پتاسیم است. تاثیر زیادی در پیشگیری و کاهش فشار خون بالا  که عوارض سکته است دارد . این نمک می تواند بهترین منبع پتاسیم طبیعی مورد نیاز برای بدن است باشد.

نمک کم سدیم یددار OAB، شامل 25 درصد سدیم کمتر از نمک طعام معمولی است و به جای کلرید سیدیم ، ۲۵% دارای کلرید پتاسیم است، که در کنترل فشار خون و بهبود عملکرد قلب نقش اساسی دارد. طعم و شوری آن با نمک طعام معمولی تفاوت چندانی ندارد

نمک کم سدیم کیمیا

 نمک کم سدیم کیمیا که به آن نمک رژیمی هم گفته می شود. هم برای مبتلایان به فشار خون بالا و هم برای افرادی که پتاسیم بدنشان کم شده توصیه می شود و مفید است.نمک رژیمی کیمیا یا نمک کم سدیم ، امکان دارد برای افراد سالم نیز توصیه شود اما خوب است این مصرف  با مشورت پزشک  صورت پذیرد. این نمک بیشتر به افرادی که نارسایی قلبی دارند و مبتلا به فشار خون بالا هستند تجویز و توصیه شود. مصرف آن برای افراد سالم شاید بی مورد باشد ولی ممکن است عواقبی را در پی داشته باشد.

بدن در حالت معمول نیازمند به سدیم و پتاسیم است پتاسیم مورد نیاز از طریق مصرف میوه و سبزیجات جذب بدن میشود. اما سدیم مورد نیاز را باید از طریق نمک دریافت کرد. افراد سالم اگر بخواهند نمک پتاسیم( بدون سدیم)  را جایگزین نمک های معمولی که روزانه استفاده  میشود ، بکنند بدن در دریافت سدیم دچار مشکل خواهد شد و این می تواند عوارضی را داشته باشد.

مزایای نمک کم سدیم کیمیا یا نمک رژیمی

  1. حاوی عنصر مؤثر پتاسیم
  2. کم سدیم
  3. مؤثر در پیشگری و کاهش فشار خون بالا
  4. تصفیه شده
  5. رژیمی
  6. یددار
  7. کنترل فشار خون
  8. جلوگیری از سکته قلبی و مغزی
  9. جلوگیری از کاهش بازدهی و خستگی زودرس
  10. تنظیم نسبت سدیم و پتاسیم برای سیستم اعصاب بدن
  11. جلوگیری از اختلال در گفتار شنوایی ، ناتوانی جسمی
  12. جلوگیری از عقب ماندگی ذهنی و جسمی
  13. مناسب برای دیابتی‌ها
نمک رژیمی کیمیا

آیا نمک‌کم سدیم یا پتاسیمی ضرر دارند؟

امروزه استفاده از نمک‌های پتاسیم به جای نمک‌های سدیم بین افرادی که رژیم غذایی کم نمک دارند یا فشارخونشان بالاست، رونق زیادی پیدا کرده است.ولی این افراد فکر می کنند جایگزین شدن سدیم با پتاسیم موجب می شود تمام ضرر های نمک  از بین برود و می‌توانند بدون هیچ عارضه ای هرچقدر می خواهند، نمک بخورند؛ در صورتی که اصلاً این‌طور نیست. با مصرف نمک پتاسیم، دریافت پتاسیم بدن بیشتر می‌شود و دریافت سدیم کمی کاهش می‌یابد. در شرایط طبیعی، سدیم مهم‌ترین الکترولیت خارج سلولی و پتاسیم، مهم‌ترین الکترولیت داخل سلولی است. وقتی میزان دریافت سدیم بدن بالا می‌رود، فشار اسمزی خارج سلول هم افزایش پیدا می‌کند و در نتیجه آب از فضای بین سلولی به فضای میان بافتی جریان پیدا می کند
این مساله می‌تواند پرفشاری خون و عوارض آن مانند بیماری‌های قلبی- عروقی را در طول زمان به دنبال داشته باشد. از طرف دیگر، اگر میزان دریافت پتاسیم بدن هم خیلی از اندازه متعارف بالا برود، فشار اسمزی به جای خارج سلول به درون سلول می‌رود. و مشکلاتی را داخل سلول ایجاد می‌کند.

اگر اندازه گیری میزان دریافت اندازه سدیم و پتاسیم وجود نداشته باشد. یا هر کدام از این‌ها بیشتر از مقدار نرمال مصرف شوند. می‌توانند عوارضی را برای فرد به وجود آورند. درست است که مصرف نمک پتاسیم برای افرادی که دچار پرفشاری خون هستند، مفید است. ولی اگر همین مصرف نمک پتاسیم هم از حد تعادل تجاوز کند و ذائقه بیمار را شور کند، مشکلاتی برای او به وجود خواهد آورد.

نمک پتاسیم فقط با تأیید پزشک

پژوهشگران معتقدند از مصرف نمک پتاسیم یا مواد غذایی کم نمک (کم سدیم) بدون تأیید پزشک اجتناب کنید.

لازم است بدانید برای حفظ طعم شوری در برخی از محصولات غذایی از میزان زیادی پتاسیم استفاده می‌شود که استفاده از آن‌ها موجب افزایش بیش از حد پتاسیم خون می‌شود.

نمک کم سدیم

اگر از نمک پتاسیم استفاده می کنید باید پیوسته با انجام آزمایش خون سطح پتاسیم خون را زیر نظر پزشک به طور مرتب کنترل کرد.

لزوم مصرف نمک کم سدیم کیمیا فقط برای درمان و جلوگیری از کاهش سطح پتاسیم در افرادی است که بر اثر مصرف داروهای مخدر یا برخی داروهای دیگر و یا برخی بیماری‌های خاص ممکن است دچار افت پتاسیم خون شده باشند

از کجا نمک کم سدیم رژیمی کیمیا را خریداری کنیم.

شما عزیزان برای خرید نمک کم سدیم کیمیا کافیست از طریق راههای ارتباطی گفته شده در قسمت تماس با ما از قیمت ها مطلع شوید و سپس محصول مورد نظر خودتان را انتخاب کنید و سفارشتان را نهایی کنید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *