انواع نمک صنعتی در بسته های جامبو بگ


نمک صنعتی نمکی است که خلوص آن درصد کمتری نسبت به سایر نمک های خوراکی دارد، تصفیه نشده است و به ترکییب آن ید اضافه نشده است .

نمک صنعتی چیست؟

نمک صنعتی در آغاز به شکل سنگ نمک از معدن استخراج می شود. در کشور ایران بزرگترین معدن های نمک در استان های سمنان ، قم و شیراز واقع شده است. بعد از استخراج ، سنگ نمک به کارخانجات منتقل ممصرف نمی شوند . چون این نمک ها از درجه خلوص کمتری برخودار هستند و به شکل تصفیه  نشده هستند. ببرای همین نمی توان بدون تصفیه کردن، آنها را مصرف کرد. بهتر است تا در نظر داشته باشید استفاده از نمک تصفیه نشده با خلوص کمتر برای سلامتی انسان به شدت ضرر دارد و بعضی اوقات زندگی را به خطر می اندازد.

نمک صنعتی به دو شکل ساخته می شود: ۱- به صورت مستقیم از آب دریا گرفته می‌شود، ۲- از سنگ‌های رسوب شده و شکل یافته از تبخیر شدن آب دریا استخراج  می شود .این نمک ها را در موقع استخراج، از لحاظ درجه خلوص شان تقسیم بندی می‌کنند. اگر میزان خلوص این نمک مثل نمک صورتی و خلوص نمک طعام و نمک آبی که در حدود ۹۹ درصد است زیاد باشد برای مصرف خوراکی است ؛ اما نمک‌های صنعتی چون درجه خلوص شان پایین است بدون هیچ‌گونه پالایش و تصفیه، در صنایع استفاده می شوند. کارخانجات و تولیدات زیادی از نمک صنعتی استفاده می‌کنند و این نمک باعث پر رونق شدن صنایع می‌شود

انواع نمک صنعتی و کاربرد های آن

1 – نمک صدفی یا نمک 120و 130:

کوچکترین نوع نمک، نمک صدفی است اندازه نمک دانه بندی، قبل  از نمک پودری و یا نمک نرم صنعتی  است. کریستال های این نمک، خیلی درخشان و شفاف هستند؛به همین خاطر به آن نمک صدفی می‌گویند. نمک صدفی از نظر شکل و اندازه دانه‌ها خیلی شبیه نمک تصفیه شده  است.

2 – نمک شکری یا نمک 110یا همان نمک حفاری:

نمک مش 110
نمک مش 110

چون این نمک شباهت زیادی به دانه‌های شکر دارد لذا به  آن نمک شکری گفته می شود ، از پر استفاده ترین دانه بندی های نمک صنعتی است. به دلیل سایز دانه‌های این نمک، به آن نمک مش 110 نیز گفته می‌شود. از  کاربرد های اصلی و مهم این نمک استفاده از آن در گل حفاری، عملیات نمک سود کردن گوشت ها مخصوصا گوشت خوک در کشور گرجستان و مصرف آن در پنیر لیقوان و غیره را می توان اشاره کرد.

3 – نمک مش 100:

دانه ها و کریستال های این نمک کمی بزرگ تر از دانه های های شکر (تقریبا دو برابر) هستند.

4 – نمک مش 90:

اندازه دانه بندی های این نمک ، کمی ریزتر از دانه نخود است. چون سایز این دانه ها  تقریبا یکسان  و منظم است  لذا به این دانه ها مش 90 گفته می شود.

5 – نمک شیلاتی:

سنگ نمک پس از آن که به  دستگاه خرد کن وارد می‌شود، تکه های درشت سنگ نمک شکسته شده و نمک خرد می شود بااندازه 5 تا 10 میلی متر تولید می‌شود. دانه های نمک شیلاتی کمی بزرگ تر از یک دانه نخود و کوچک تر از یک گردو است که تقریبا درشت ترین اندازه دانه‌بندی به حساب می آید.

علت نامگذاری نمک شیلاتی مصرف زیاد این دانه بندی در صنعت شیلات و نیز گندزدایی می باشد. البته این فقط یکی از موارد مصرف نمک شیلاتی است. مصرف دیگر این نمک در استفاده در سختی گیری آب، احیای رزین های غیر فعال شده، صاف کاری های خیلی دقیق قطعه های ریز، صنعت  چرم سازی و دباغی ، پنیر سازی و خیلی از صنایع دیگر می باشد.

نمک صنعتی پودری

کاربرد نمک های صنعتی چیست؟

نمک صنعتی همانطور که از نامش پیداست در صنایع مختلفی کاربرد دارد. استفاده از این نمک در صنایع به عنوان ماده اولیه بسیار مهم است. زیرا خواص و ویژگی های این نمک باعث می شود تا یک سری خاصیت به محصولات تولید شده از آن داده شود. اما بهتر است تا ببینیم این نمک در کدام صنایع مورد استفاده قرار می گیرد؟ به مواردی که در ادامه مطرح می کنیم، توجه داشته باشید.

اسید سازی

یکی از کاربردهای مهم استفاده از آن به عنوان ماده اولیه در صنعت اسید سازی است. این نمک برای تولید اسید هیدروکلریدریک استفاده می شود و نقش مهمی در تولید آن دارد.

مواد شوینده و بهداشتی

نمک صنعتی در تولیدات مواد شوینده و بهداشتی نیز نقش بسیار مهم و موثری دارد. خواص و ویژگی های موجود در این نمک باعث می شود تا قدرت پاک کنندگی و تمیز کنندگی مواد شوینده بالاتر برود. همچنین ویژگی هایی که این نمک به مواد شوینده و بهداشتی می دهد باعث می شود تا قدرت حلالیت این مواد در آب بالاتر برود.

دامداری و دامپروری

یکی دیگر از کاربردهای مفید و موثر سنگ نمک صنعتی استفاده به عنوان سنگ نمک دامی است. پس از استخراج سنگ نمک از معادن، این سنگ ها به تکه های کوچکتری خرد و تبدیل می شوند. سپس از این تکه های کوچک تر شده به عنوان خوراک دام و طیور و نیز برای رعایت بهداشت دام استفاده می شود.

نمک صنعتی

استفاده در شیلات

از دیگر کاربردهای نمک صنعتی باید به صنعت شیلات و پرورش ماهی اشاره کنیم. استفاده از سنگ نمک های صنعتی برای تمیز و ضدعفونی کردن  آبی که ماهی ها در آن پرورش داده می شوند  خیلی مهم است. این نمک برای ماهی ها ضرری ندارد و نیز از ویژگی ضد انگلی و ضد قارچی برخوردار است.

استفاده در راهداری

همچنین از نمک صنعتی برای باز کردن یخ در جاده ها و اتوبان ها استفاده می شود. در خیلی از شهرها در فصل های سرد سال بارندگی های شدید جاده را خیلی لغزنده می کند. برای پیشگیری از لغزندگی و یخ زدگی جاده از این نمک های صنعتی استفاده می کنند.

استفاده در صنعت چرم سازی

نمک های صنعتی همچنین برای دباغی کردن پوست چرم مصرف می شود. این نمک ها را ابتدا به دانه بندی های گوناگون تبدیل می کنند و سپس از آن برای نگهداری و فرآوری پوست چرم استفاده می کنند.

استفاده در تصفیه آب و فاضلاب

از  کاربرد های دیگر مهم نمک های صنعتی می توان به تصفیه آب و ففاضلاب ضلاب اشاره  کرد. این نمک ها به علت خاصیت ضد باکتریایی که دارند، جهت تصفیه آب مورد مصرف قرار می گیرند.

کیسه جامبو بگ چیست؟

جامبو بگ ها کیسه هایی هستند که ظرفیت آنها 500 تا 2500 کیلوگرم که جهت حمل  و نقل آسان تر، سریع تر و دقیق تر استفاده می شوند. معمولا جنس آن ها از پلی پروبیلن است. پلی پروپیلن هموپلیمری به حالت نیمه جامد گریستالی است و کاربرد های عمومی زیادی دارد. مانند بسته بندی، مراقبت های بهداشتی ، لوله، الیاف منسوجات و کاربردهای خودرو  و الکتریکی. پلی پروپیلن به طور کامل تجزیه نمی شود، ولی قابل بازیافت است؛ لذا استفاده از آن به صورت مکرر امکان دارد. بنابراین برای محیط زیست و انسان خطر کمتری  دارند . اینکه یک جامبو بگ تا چه وزنی را می تواند تحمل کند، به جنس پارچه و نحوه دوخت و اتصال نخ ها در آن بستگی دارد.

کیسه جامبو بگ

فواید استفاده از جامبو بگ

تقریبا ارزان و راندمان بالا است
در برابر فرسودگی استعلاک و ضربه مقاوم (بعلت استحکام و مقاومت بالا)
در مقابل رطوبت و آلودگی و نیز طیف گسترده ای از اسیدها و بازها مقاوم است
عایق الکتریکی است  و جریان برق را از خود عبور نمی دهد.
دارای UV400 برای پیشگیری از پوسیدگی در برابر تابش اشعه خورشید
قابل بازیافت است و در نتیجه می توان از آن استفاده دوباره کرد

نمک صنعتی با کیسه جامبوبک را از کجا خریداری کنیم.

شما عزیزان برای خرید انواع نمک صنعتی با کیسه جامبو بک کافیست از طریق راههای ارتباطی گفته شده در قسمت تماس با ما از قیمت ها مطلع شوید و سپس محصول مورد نظر خودتان را انتخاب کنید و سفارشتان را نهایی کنید

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *