قیمت کارخانه نمک تصفیه شده یددار اسبی

نمک تصفیه شده اسبی


نمک تصفیه یددار اسبی یکی از محصولات و چاشنی های است که در انواع غذاها بکار می رود که باعث طعم بهتر غذا می شود و یدی که در به این نمک افزوده می شود مورد نیاز بدن است.

آشنایی با نمک های تصفیه شده یددار و بدون ید اسبی

خیس کردن برنج در آب با نمک و تهیه ترشیها و شوریجات نیاز به نمکهای دارد که ید ندارد که به صورت تصفیه شده در بازار به فروش می رسند و معمولا پر طرفدار ترین و پر فروش ترین انواع این محصولات در کیسه های 10 یا 20 کیلویی بسته بندی می شوند و با این بسته بندی به بازار عرضه می شود

نمک تصفیه شده اسبی

نمکهای خوراکی را می توان به دو دسته نمک یددار و بدون ید تقسیم بندی کرد اما برای مصارف خوراکی خوب است که از نمک ید دار استفاده کرد تا عناصر مورد نیاز بدن که یکی از آنها ید است تامین گردد.

این نمکها به دو شکل نمک دریا و سنگ نمک در طبیعت وجود دارند که به وسیله کارخانجات تولید محصولات غذایی تصفیه می شوند و بعد از بسته بندی روانه بازار می شوند.

فرایند استخراج نمک دریایی به این شکل می باشد که آب دریاچه های شور ( دریاچه قم و یا دریاچه ارومیه ) را به داخل مخزن ها و حوضچه های بزرگی می ریزند و در برابر حرارت نور خورشید قرار می دهند تا تبخیر شود وقتی که نمک به صورت شوره باقی ماند آن را برای عملیات تصفیه به کارخانه می برند

نمک های که از معادن بدست می آیند ابتدا از معدن استخراج می کنند و پس از استخراج سنگهای نمک آنها را درون آب حل می کنند و سپس مثل روش قبلی که گفته شد  آنها را در معرض گرما قرار می دهند تا آب آن تبخیر شود و  نمکهای به جای مانده را برای تصفیه به کارخانه می برند.

البته چون این این روش هزینه بردار است و از این رو برای صرفه جویی در هزینه های تولید تعدادی  از کارخانه ها ابتدا سنگ نمک را می کوبند و پودر آن را برای تصفیه به کارخانه می برند.

فروش نمک تصفیه شده اسبی

پخش و فروش نمک های تصفیه شده یددار امروزه در بسته بندی های گوناگون وارو بازار می شود که مصرف کنندگان می توانند هر حجمی که بخواهند را تهیه کرده و برای مصارف مختلف از آنها استفاده کنند.

همان گونه قبلا که گفته شد سنگهای نمک ابتدا کوبیده می شوند و به کارخانه فرستاده می شوند که ناخالصیهای آنها گرفته می شود و با استفاده از الکهای ریز و درشت این نمکها در بسته بندی های مختلف دانه درشت و دانه ریزبسته بندی می شوند و هر کدام از این محصولات برای مصارف مختلف مورد استفاده قرار می گیرند و معمولا به  نمکهای تصفیه شده دانه ریز ید افزوده می شود.

نمک یددار اسبی

برای استفاده های خانگی و به عنوان مهم ترین ادویه در پخت غذاهای ایرانی مورد استفاده قرار می گیرند و ید در مرحله نهایی بسته بندی بر روی کریستالهای نمک اسپری می شود تا به خوبی جذب مواد نمک گردد.

چون عنصر ید یکی از محصولات وارداتی در کشور می باشد با وضع تحریمها و بالا رفتن نرخ دلار این محصول با حجم کمتری به کشور وارد می شود و به همین علت برای تولید کنندگان نمک قیمت تمام شده محصولات خیلی بالا است لذا خرید و استفاده از ید درون نمک طعام مقرون به صرفه نمی باشد..

برخی از کارخانه ها برای تولید نمک خوراکی مقدار اندکی ید به نمک اضافه می کنند. اصلی ترین اثری که مصرف ید در بدن انسان می تواند بگذارد این است که باعث پیشگیری از ابتلا به گواتر یا کم کاری تیروئید می شود که این عارضه همراه با باد کردن و ورم گلو می باشد و علائم دیگری مانند خستگی، بی حالی و خواب آلودگی را بمی تواند داشته باشد.

عنصر ید همچنین در اکثر غذاهای دریایی وجود دارد اما متاسفانه سرانه مصرف غذاهای دریایی در بین ایرانیان خیلی کم است در گذشته به سبب نرسیدن ید مورد نیاز به بدن افراد زیادی دچار گواتر و کم کاری تیروئید می شدند.

امروزه این راه کار بوسیله دولت اجرایی شد که ید مورد نیاز بدن توسط نمک طبیعی ید دار تامین کند ولی با گران شدن ید برخی از افراد اقدام به تولید نمکهای خوراکی به صورت غیر استاندارد و فاقد ید می کنند

نمک تصفیه شده اسبی

درست است که بر روی بسته آنها ید دار درج شده است ولی باید خیلی مراقب محصولات تقلبی موجود در بازار بود. همانطور که می دانید ید یکی از عناصر جدول مندلیف می باشد که در دسته  نمکها قرار دارد و جزو نمکهای طبیعت به شمار می رود که شوری زیادی دارد.

با اضافه کردن آن به نمک خوراکی میزان شوری نمک زیاد تر می شود که این ویژگی باعث می شود تا افراد مقدار نمک کمتری را مصرف نمایند و از این رو پیشنهاد  می شود که حتما نمک ید دار مصرف کنید.

نمک طعام تصفیه شده در شکلهای نمک های دانه درشت، ریز، کریستالی و پودری تولید می شود که باعث می شود تنوع این محصولات زیاد گردد و در همچنین مناطقی که رطوبت بالایی دارند باعث می شود که نمک رطوبت را جذب کند و به سنگ تبدیل گردد.

برای پیشگیری از این کار پیشنهاد  می شود که نمکهای کریستال دانه شکری خریداری کنید تا از سنگ شدن آنها در برابر رطوبت هوا جلوگیری شود.

نمک تصفیه شده بدون ید اسبی

یکی از محصولات و مواد غذاییهایی  که برای مصارف گوناگون مورد استفاده قرار می گیرد و در برخی از موارد از آن به عنوان اصلی ترین ادویه  و چاشنی در پختن غذا استفاده می کنند می باشد که نمک  تصفیه شده بدون ید که در بسته بندیهای مختلف آن در بازار به فراوانی وجود دارد

از آنجایی که این نمک ها فاقد ید می باشد قیمتهای بالایی ندارند و می توان با مبالغ کمتری مقدار زیادی از آن را برای استفاده های گوناگون تهیه نمود. برخی از نمکهای دریایی که مورد تصفیه قرار می گیرند خود دارای مقدار کمی ید می باشند که این ماده را از املاح معدنی درون دریا بدست آورده اند و با واکنش های مختلف پیوند ید با مولکولهای این نمکها شکل گرفته است.

این محصولات متقاضیان زیادی دارد و علاوه بر تمامی شهرها که تقاضا دهندگان و سفارش دهندگان نمک آبی تصفیه شده می باشند، کشورهای زیادی نیز این محصول را از ایران تهیه می کنند و همواره حجم بالایی از این تولیدات را برای نیاز بازار خود سفارش می دهند.

به همین دلیل مقدار صادرات این محصول خیلی افزایش یافته است. این مرکز تجاری یکی از معتبر ترین مراکز عرضه و فروش انواع نمک تصفیه شده می باشد که برای مصارف گوناگون بسته بندیهای مختلف نمک خوراکی را ارائه می دهد و مصرف کنندگان عزیز می توانند با استفاده از این محصولات نیاز خود را بر طرف نمایند.

قیمت خرید نمک تصفیه شده یددار اسبی

تولید کنندگان نمک اعتقاد دارند که نمک هایی که از لحاظ رنگ و شکل سفید و تمیز هستند بهتر و با قیمت خوب به فروش می رسد نمک تصفیه شده نیز اصولا  سفید تر از سایر نمک ها به نظر  می رسد.
حتی اگر نمک از یک محل آلوده هم برداشته شده باشد عملیات تصفیه، همه مواد سمی و آلوده آن را از بین می برد

نمک تصفیه شده یددار اسبی از کجا را خریداری کنیم

شما عزیزان برای خرید نمک تصفیه شده یددار اسبی لازم است از طریق راههای ارتباطی گفته شده در قسمت تماس با ما از قیمت ها مطلع شوید و سپس محصول مورد نظر خودتان را انتخاب کنید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *