قیمت خرید نمک تصفیه شده یددار سودمند


نمک تصفیه شده سودمند نمکی تصفیه شده و یددار است که برای خوش طعم شدن مزه غذا از آن استفاده می کنند و عنصر ید که به این نمک اضافه می شود برای افراد جامعه ضروری است

نمک چیست و چه نقشی در بدن دارد

نمک نوعی ماده معدنی است که از دو  عنصر سدیم و کلر ساخته شده این ماده از اصلی ترین چاشنی  ها در غذای روزانه انسان ها بحساب می آید
یکی از کاربرد های نمک برای سوخت و ساز بدن است و نیز انتقال پیام های عصبی و عملکرد صحیح عضلات به موجب نمک امکان پذیر است. البته میزان مورد استفاده نمک برای بدن بسیار کم است و باید درحد متعادل استفاده شود مثلا موقع بیماری اسهال و استفراغ و نیز هنگامی که فعالیت شدید بدنی کرده ایم با مصرف اندک نمک می توانیم املاحی را که از دست داده ایم جبران کنیم.

نمک تصفیه شده

ید چیست؟

ید یک عنصر معدنی است که کمبود آن در بدن باعث پیدایش گرفتاری های مانند کم کاری غده تیروئید، بروز گواتر، خستگی، خواب آلودگی، ورم مفصل ها و خیلی از بیماری های دیگر می‌شود. مصرف به اندازه و روزانه ید موجب سوختن چربی ها و جلوگیری از بروز مشکلات تیروئیدی مانند گواتر می‌شود. استفاده درست و روزانه ید موجب متابولیسم مفید در بدن، رشد مناسب کودکان، محکم شدن مو، ناخن و دندان می‌شود و در بعضی از مواقع می‌تواند موجب بهبود زخم و جراحات می شود.

کمبود ید چه عوارضی دارد

کمبود ید در سنین مختلف عوارض گوناگونی دارد؛ از مشکلات ناشی از کمبود ید می توان به گواتر، عقب افتادگی جسمی و ذهنی، اشاره کرد.

ضرورت استفاده از نمک تصفیه شده یددار سودمند چیست؟

ید یکی از عناصر کمیاب در طبیعت است  که بدن انسان در طی روز به میزان کمی از آن نیاز دارد. اصلی ترین عملکرد ید در بدن مشارکت در ساختن هورمون های تیروئیدی است که نقش بسزایی در رشد و تکامل اندام های حرکتی و سیستم عصبی، عملکرد طبیعی مغز، حفظ دمای بدن، تولید انرژی و سوخت و ساز ایفا می کند.

غذاهای ساخته شده از مواد دریایی مثل ماهی و میگوی آب شور غنی از منابع غذایی ید هستند؛ همچنین مقداری ید نیز در شیر، لبنیات و تخم مرغ با توجه به  خاکی که حیوان در آن رشد و نمو یافته، وجود دارد که البته این مقدار نیز متفاوت است. از آنجایی که خاک بسیاری از مناطق جهان از جمله ایران میزان ید کافی ندارد و نیز سرانه مصرف غذاهای دریایی در ایران بسیار کم است، استفاده از  نمک یددار برای پیشگیری و کنترل مشکلات ناشی از کمبود ید، لازم و ضروری است.

فواید نمک یُددار برای بدن

اگر هر ماده‌ای را طبق برنامه غذایی و با نیاز غذایی استفاده کنید، سلامتی شما هرگز در معرض خطر قرار نمی گیرد. نمک طعام نیز از این قاعده مستثنی نیست. نمک مانند خیلی از ماده‌های غذایی دیگر برای بدن لازم است و باید حتما در برنامه روزانه قرار داده شود. بنابه نظر پژوهشگران و کارشناسان تغذیه  هر فرد در طول روز باید 5 گرم نمک مصرف کند. ولی متاسفانه  مصرف نمک در ایران فراتر از حد تعیین شده است و میانگین مصرف روزانه نمک برای هر فرد 10 الی 15 گرم است. بنابراین ایران یکی از کشورهایی است که آمار آن در استفاده از نمک زیاد است.

نمک یددار سودمند

 روش  نگهداری نمک یددار تصفیه شده یددار سودمند

نمک یددار تصفیه شده باید دور از نور، رطوبت و در یک ظرف درب بسته از جنس پلاستیک، چوب، سفال و شیشه های تیره رنگ نگهداری و محافظت شود؛ و نیز لازم است به توصیه های زیر در خصوص مصرف نمک یددار تصفیه شده توجه داشته باشیم:

·         میزان نمک مصرفی روزانه هر فرد بزرگسال معادل سه تا پنج گرم است.

·         برای حفظ بیشترین میزان ید در نمک، بهتر است در انتهای زمان طبخ غذا نمک به آن اضافه  شود.

·         برای پرهیز از مصرف بیش از حد نمک، لازم است نمکدان را سر سفره حذف کنیم.

·         از مصرف غذاهای آماده، کنسروها، آجیل های شور، پفک، چیپس، سوسیس و کالباس که مقدار  نمک آنها خیلی زیاد است، پرهیز کنیم.

بسته بندی نمک

استفاده خرده یا عمده نمک، نحوه بسته بندی آن را در کارخانجات نمک تعیین می کند . به همین علت  بسته بندی محصولاتی مانند نمک تصفیه شده خوراکی با نمک صنعتی و نیز نمک مورد نیاز صنایع غذایی متفاوت است.

قیمت نمک تصفیه شده یددار سودمند

تولید کنندگان نمک معتقدند که نمک هایی که از لحاظ رنگ و شکل سفید و تمیز هستند بهتر و با قیمت خوب به فروش می رسد نمک تصفیه شده نیز اصولا سفید تر از سایر نمک ها دیده می شود.
حتی اگر نمک از یک محل آلوده هم برداشته شده باشد عملیات تصفیه، همه مواد سمی و آلوده آن را از بین می برد

نمک تصفیه شده یددار سودمند از کجا را خریداری کنیم

شما عزیزان برای خرید نمک تصفیه شده یددار سودمند می توانید از طریق راههای ارتباطی گفته شده در قسمت تماس با ما از قیمت ها مطلع شوید و سپس محصول مورد نظر خودتان را انتخاب کنید

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *