نمک تصفیه شده بدون ید سودمند

نمک تصفیه شده


نمک تصفیه شده بدون ید سودمند نمکی است که بدون افزودن ید از سدیم و کلراید تشکیل شده و برخی از مواد افزودنی و ضد انعقاد به آن اضافه شده است.

نمک معدنی بدون ید

بهترین نوع نمک ، نمک معدنی بدون ید است این نوع نمک ماده ای طبیعی است که هیچ گونه ید و املاح به آن اضافه نشده باشد.

آیا مصرف نمک برای بدن مضر است یا سودمند

به صورت عمومی مصرف نمک برای بدن هر فرد ضروری است اما میزان مصرف آن بستگی به طبع افراد دارد. افرادی که مزاج سرد و تر و سرد و خشک دارند نیاز بیشتری به نمک دارند و افراد دارای مزاج گرو و تر و گرم و خشک کمتر از نمک استفاده می کنند افرادی که فشار خون دارند باید از خوردن هر نوع نمک پرهیز کنند و دلیل علمی بر این ادعا که نمک دریا فشار خون را پایین می آورد وجود ندارد در تمام کتاب های سنتی بیان شده که اگر شخصی دچار اختلالات قلبی شده باید از مواد گرم و خشک مثل نمک پرهیز کنند.

بهترین نوع نمک، نمک طبیعی است زیرا که هیچ گونه ید و املاح به آن اضافه نشده باشد نمکی خوب است که تلخ نباشد و شفاف باشد، گلو را نزد، سفید باشد، مواد آلاینده نداشته باشد ، فسیل حیوانات داخلش نباشد و حیوانی در آن محیط کشته نشده باشد

نمک هم عوارض دارد چون طبع گرم و خشک دارد و چون مزاج قلب هم گرم و خشک است زیاده روی در مصرف نمک می تواند برای قلب ضرر داشته باشد. نمک باید به اندازه و طبق مزاج هر فرد مصرف شود مثلا افراد سرد مزاج بیشتر و افراد دارای مزاج گرم در حد کم می توانند از نمک معدنی طبیعی استفاده کنند و نیز نمک برای غذاهای لزج که در بدن رسوب می کنند به عنوان مصلح به کار می رود.

هنگامی که برای خرید نمک سفره قفسه ها را بررسی می کنید با دو گزینه مواجه می شوید.

نمک تصفیه شده یددار و نمک تصفیه شده بدون ید که هر دوی آنها برای افزایش طعم و مزه غذاها به کار می روند و از مزایای تغذیه ای هستند. ادعا های زیادی مبنی بر بهتر بودن یکی این نمکها بر دیگری وجود دارد است ولی در این مسئله این امر مهم است که بدانید برای شما کدام یک بهتر است.

این نمکها به صورت نمک دریا و سنگ نمک در طبیعت یافت میشوند که توسط کارخانجات تولید محصولات غذایی و فراوری نمک تصفیه می شوند و بعد از بسته بندی به بازار ارائه می شوند.

نمک تصفیه شده بدون ید چیست.

از نظر شکل ظاهری بافت و طعم نمک های بدون ید و یددار یکسان است شما می توانید از یکی از این نمک ها به جای دیگری استفاده کنید و همان عطر و طعم نمک دیگر را بدست آورید. با این حال هنگامی که ما در مورد نمک های بدون ید صحبت می کنیم. طیف گسترده ای از انواع نمک وجود دارد که می تواند شامل نمک هیمالیای صورتی،نمک آبی، نمک نارنجی و دلنمک باشد.

مواد تشکیل دهنده نمک تصفیه شده بدون ید سودمند

نمک غیر یددار نمکی است که به آن ید افزوده نشده است و از سدیم و کلراید تشکیل شده است در نمک تصفیه شده است. در نمک تصفیه شده بدون ید سودمند برخی از مواد افزودنی و ضد انعقاد مانند آلومینوسیلیکات ، دراکسید سیلیسیم و کربنات منیزیم را می توان به نمک سفره اضافه کرد.

پس حتی اگر ید به آن اضافه نشود عوامل دیگری که باعث افزایش طعم و ماندگاری طولانی می شوند امکان دارد در فرایند نولید وجود داشته باشد.

نمک تصفیه شده

نمک تصفیه شده بدون ید سودمند

یکی از محصولات و مواد غذایی که برای مصارف گوناگون مورد استفاده قرار می گیرد و در برخی از موارد از آن به عنوان ادویه در تهیه غذا استفاده می شود نمک تصفیه شده بدون ید می باشد که در بسته بندی های مختلف در بازار به وفور یافت می شود.

از آنجایی که نمک های بدون ید قیمت بالایی ندارد می توان با مبلغ پایین مقدار زیادی از آنها را برای مصارف مختلف تهیه نمود.برخی از نمک های دریاییکه موزد تصفیه قرار می گیرد دارای مقدار کمی ید می باشد که این ماده را از املاح معدنی درون دریا به دست آورده اند و با واکنش های مختلف پیوند ید با مولکول های این نمک ها شکل گرفته است.

اگر موقع پخت غذا به آن نمک یددار اضافه نکنیم غذا بشدت بی نمک و بی مزه خواهد شد و خوردن آن بسیار سخت می شود زیرا اصلی ترین مزه ای که می تواند غذا پیدا کند توسط نمک می باشد نمکها مقداری با هم متفاوت هستند یعنی ممکن است شما دو نوع نمک داشته باشید و کنار هم بگذارید یکی شورتر از دیگری باشد و بافت متفاوتی هم به خود گرفته باشد.

 

از کجا نمک تصفیه شده بدون ید خریداری کنیم.

شما عزیزان برای خرید نمک تصفیه شده بدون ید کافیست از طریق راههای ارتباطی گفته شده در قسمت تماس با ما از قیمت ها مطلع شوید و سپس محصول مورد نظر خودتان را انتخاب کنید و سفارشتان را نهایی کنید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *