مصارف نمک پودری صنعتی


نمک پودری صنعتی یکی از انواع نمک صنعتی است که به آن نمک نرم صنعتی هم می گویند به آرد شبیه است و این ماده بلور شفاف ندارد.

نمک صنعتی چیست.

نمک صنعتی به آن گروه از نمک ها می گویند که درجه خلوص آنها از نمک خوراکی کمتر است و از دیگر ویژگی های آن این است که نمک صنعتی تصفیه نشده و یددار هم نیست کاربرد نمک صنعتی در صنایع معدنی و صنعتی خیلی گسترده است برای مثال در زمینه تصفیه آب و فاضلاب، مواد بهداشتی و شوینده و دیگر موارد استفاده می شود.
ایران جز برترین کشورها در زمینه نمک صنعتی است و مقام 20 ام را در این زمینه دارد.

نمک صنعتی پودری چیست.

نمک پودری صنعتی یکی از انواع نمک صنعتی است نمک نرم صنعتی نام یگر این نمک صنعتی است چون این نمک بلور نمک ندارد به آرد شبیه است و ممکن است با آرد اشتباه گرفته شود. از طریق استخراج نمک از معادن این محصول را تولید می کنند.
سنگ نمک در کارخانه ها بعد از ورود بدون این که تصفیه شود توسط دستگاه های مخصوص کوبیده می شود
و در اندازه و شکل های مختلف از دستگاه خارج می شود. نمک صنعتی پودری یکی از انواع نمک صنعتی است نمک های صنعتی به خاطر شکل ظاهری انواع مختلفی دارند که با توجه به شکل ظاهریشان آنها را نام گذاری می کنند.

نمک پودری
نمک پودری

برخی از نمک های صنعتی عبارت اند از:

نمک صنعتی پودری – نمک صنعتی کریستالی- نمک صنعتی صدفی- نمک صنعتی شکری

موارد مصرف نمک پودری

نمک پودری در صنایع مختلف مانند صنایع غذایی، آشامیدنی، لبنیات، تولید روغن های مایع، صنایع دارو سازی و بهداشتی تولید مواد شوینده و بهداشتی ، صنایع آب و فاضلاب، صنایع پلیمری و پلاستیکی، صنعت نساجی و صنایع آرایشی و بهداشتی استفاده می شود. استفاده از نمک پودری در این صنایع ممکن است به دلایل مختلف از جمله حفظ طعم و مانده گاری محصول، تنظیم فشار اسمزی و حفظ ویژگی های شیمیایی محصولات مورد نیاز باشد
و نیز امکان دارد نمک صنعتی پودری به عنوان عامل ضدعفونی کننده و محرک pH جداکننده، تنظیم کننده رشد برخی از میکرو ارکانیسم ها نیز مورد استفاده قرار گیرد.


مهم است بدانید که ممکن است ترکیبات و خواص نمک صنعتی پودری در صنعت متفاوت باشد برای استفاد ه صحیح و اطلاع دقیق باید با تولید کننده نمک تماس بگیرید برای مثال در صنایع نمک صنعتی پودری امکان دارد به عنوان یک عامل آنتی کیک، یعنی عاملی که در جلوگیری از اتصال دانه های خمیر و جلوگیری از بالا آمدن خمیر در فر موثر استفاده شود. همچنین این نمک برای تنظیم طعم غذاها و طعم دهی به محصولات غذایی استفاده می شود
در صنایع لبنیات، نمک صنعتی پودری برای کنترل و تنظیم رطوبت، افزایش استحکام ساختار و حفظ ویژگی های شیمیایی و حسی محصولات لبنی مورد استفاده قرار می گیرد
در صنعت آب و فاضلاب نیز از نمک صنعتی پودری برای تنظیم فشار اسمزی و جلوگیری از عبور آب از طریق غشا استفاده می شود
در صنعت نساجی نمک صنعتی پودری به عنوان یک ماده جدا کننده در فرایند های رنگبری و پیش تیمار پارچه ها استفاده می شود
استفاده از نمک صنعتی پودری در  صنایع دیگر مانند صنایع دارو سازی صنایع پلیمری صنایع آرایشی و بهداشتی و غیر امکان دارد.
برای تولید کاغذ در حوزه احیای رزین از نمک پودری استفاده می کنند به نمک پودری نمک خیابانی نیز می گویند و دلیل آن این است که از این نمک روی شنها و ماسه ها هنگامی که برف می بارد استفاده می کنند.

مشخصات نمک پودری صنعتی

نمک پودری یا نمک نرم صنعتی از لحاظ ظاهری مثل آرد است.نمک پودری بلور کریستال ندارد. بنابراین این محصول نرم ترین نوع نمک صنعتی است. این محصول وقتی در مجاورت رطوبت باشد کلوخه می شود لذا در دسته بندی آن باید دقت کنیم تا در معرض رطوبت نباشد. درشت ترین سایز دانه بندی این محصول 35/0 میلیمتر است
اندازه این نمک با توجه به سفارش مشتری تغییر می کند میزان تغییرات درشتی و ریزی این دانه ها 20 تا 30 درصد باتوجه به سفارش مشتری قابل تغییر است. همچنین شما می توانید نمک صنعتی را با ابعاد و اندازه مورد نظر خود را سفارش دهید و متخصصان در کمترین فرصت محصول مورد نظر را آماده کرده و در شرایط مناسب بسته بندی می کنند.

قیمت نمک پودری

قیمت نمک پودری ممکن است بسته به برند، کیفیت و منطقه‌ای که در آن خریداری می‌شود، متفاوت باشد. همچنین، نمک پودری محلی و نمک پودری صنعتی نیز قیمت‌های متفاوتی دارند. به طور کلی، قیمت نمک پودری معمولاً در محدوده‌ی قیمت دیگر ادویه‌های خشک قرار می‌گیرد.

برای دست‌یابی به قیمت دقیق نمک پودری، بهتر است به فروشگاه‌ها و بازارهای محلی مراجعه کرده یا در فروشگاه‌های آنلاین جستجو کنید. از طریق مقایسه قیمت‌ها در محل‌های مختلف، می‌توانید بهترین قیمت را برای نمک پودری پیدا کنید.

نمک پودری صنعتی را از کجا خریداری نماییم.

شما عزیزان برای خرید نمک صنعتی پودری کافیست از طریق راههای ارتباطی گفته شده در قسمت تماس با ما از قیمت ها مطلع شوید و سپس محصول مورد نظر خودتان را انتخاب کنید و سفارشتان را نهایی کنید

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *