سنگ نمک گریل چیست؟


سنگ نمک گریل از معادن نمک استخراج می شود این سنگ نمک ترکیبی از نمک و سایر عناصر مفید برای بدن است و بیشتر در رستوران ها به کار می رود و رنگ های مختلف دارد.

 

تخته سنگ گریل چیست.

تخته سنگ نمک گریل در واقع صفحه ای از سنگ نمک برش خورده است این سنگ نمک به حالت مسطح افقی مستطیل شکل برش داده می شود و اندازه و رنگ های مختلف دارد این سنگ نمک از معادن سنگ نمک بدست می آید و آن ارتباط مستقیم با نمکی دارد که در معدن وجود دارد این سنگ نمک را طوری برش می زنند که مخصوص پخت و پز باشد و طعم فوق العاده و بی نظیری را به غذا می دهد. رنگ های این تخته سنگ عبارت اند از: نارنجی – سفید – جیگری – قرمز – قهوه ای – سفید رگه دار امروزه در رستوران های سراسر جهان پخت غذا مخصوصا غذاهای کبابی و بدون استفاده از روغن بر روی این سنگ ها مرسوم شده است. پختن غذا بر روی سنگ نمک گریل هیمالیا ایده ای جدید برای سالم ماندن است و طعم غذا را فوق العاده می کند . اگر غذا بر روی این سنگ نمک پخته شود دیگر نیازی به افزودن نمک به این غذا نیست.

هر سنگی که در معدن وجود دارد قابلیت تابه شدن ندارد تنها سنگی که استحکام کافی دارد می تواند به تابه تبدیل شود. این سنگ اگر استحکام کافی نداشته باشد هنگام برش پودر می شود البته ممکن است تا مرحله آخر محکم بماند اما مقاومت خوذ را از دست بدهد و دچار شکستگی شود. سنگ گریل استحکام کافی را دارد.

تخته نمگی گریل

سنگ نمک گریل کارایی بیشتری از تابه گریل معمولی دارد. بیشتر افرادی که از این تخته نمک استفاده می کنند به غذای خود نمک نمی زنند زیرا هنگام پخت غذا بر روی گریل نمکی غذا به طور طبیعی مقداری نمک را از این ظرف به خود جذب کرده و طعم منحصر به فردی پیدا می کند.

مراحل روش پخت با سنگ نمک گریل

سنگ نمک گریل را به روی شعله بسیار کم به مدت 15 دقیقه بگذارید و اجازه دهید به آرامی گرم شود.

سپس حرارت شعله اجاق گاز را روی متوسط قرار دهید و بگذارید بیشتر گرم شود

حرارت شعله را زیاد کرده تا 15 دقیقه دیگر نیز گرم شود بعد از این مراحل سنگ نمک گرم شما آماده پخت گوشت است

بعد از اینکه سنگ گریل شما به دما مطلوب می رسد شما می توانید ساعت ها روی آن پخت و پز کنید

ویژگی سنگ نمک گریل

طعم دار کردن غذا

تابه تخته سنگ نمکی از سنگ نمک تشکیل شده و این سنگ نمک دارای مواد مورد نیاز بدن همچون سدیم، منیزیم، روی و عناصر دیگر است. این عناصر در جریان پختن غذا با آن ترکیب می شود و عناصر مورد نیاز بدن را تامین کند و از سوی دیگر نمک موجود در این سنگ نمک استفاده از نمک جداگانه را بی نیاز می کند و نمک در حین پختن در بافت غذا نفوذ می کند و موجب طعم دار شدن و خوشمزگی دوچندان غذا می شود.

تنظیم الکترولیت مورد نیاز بدن

بدن انسان احتیاج به عناصر مختلف دارد علاوه بر این بدن ما در حالت نرمال PH الکترولیت هایی نیاز داریم تا سطح قرار داشته باشیم سدیمی که در نمک وجود دارد به این کار کمک می کند کسانی که دارای فشار خون و کلسترول هستند با استفاده از تابه سنگ نمک گریل برای پختن غذا مشکلات کمتری را تجربه می کنند.

رفع آلودگی از غذا

قابلمه های که از فلز هستند مثل روی ، چودن، عاملی برای افزایش پوکی استخوان و احتمال آلزایمر زود رس هستند اما با طبخ غذا در تابه گریل نمکی بدن شما از این نوع خطرات دور می ماند.

روش نگهداری سنگ نمک گریل

تخته گریل نمکی احتمالا تا ده ها بار پخت و پز می تواند دوام بیاورد ولی مثل هر وسیله دیگری باید از آن نگهداری و مراقبت کنیم این سنگ گریل در برابر گرما مقاوم است ولی برای آن که دوام آن بیشتر شود باید نکاتی را رعایت کنیم.

همیشه سنگ گریل نمکی خود را در یک جای خشک نگهداری کنیم چون اگر آن را در یک محیط مرطوب نگهداری کنیم عمر این تخته سنگ کم می شود و وقتی آن را روی حرارت قرار می دهیم باید مراقب باشیم که هرکز این تخته سنگ خیس نباشد چون اگر این تخته سنگ در موقع حرارت خیس باشد احتمال شکستن و خراب شدن آن وجود دارد.

تخته گریل
تخته گریل

هیچ وقت در یک طرف تخته سنگ گریل پخت و پز نکنید زیرا ممکن است باعث ایجاد ترک و شکستگی در سنگ گریل شود

شستشوی تخته سنگ نمکی گریل

برای شستن این تخته سنگ لازم است بعد از هر بار استفاده آن را با اسفنجی مرطوب تمییز کنید و نقاط مختلف و سرسخت را با برسی نرم یا پد شستشو تمییز کنید و هرگز آن را با آب نشویید و یا آن را در ماشین ظرفشویی قرار ندهید.

از صابون برای شستشوی آن استفاده نکنیدزیرا ممکن است به نقاط حساس این تخته سنگ آسیب برس. نگران نباشید خود سنگ گریل نمک خاصیت ضد میکروبی دارد و هیچ میکروبی بروی آن رشد نمی کند

بعد از اینکه این تخته سنگ را شستشو دادید و تمییز کردید آن را با دستمالی خشک کرده و اجازه دهید 24 ساعت خشک شود و سپس دوباره بروی آن پخت و پز انجام دهید

سعی کنید همیشه در هنگام استفاده از این ظرف ظروف پلاستیکی را از تخته دور کنید زیرا ممکن است ظروف پلاستیکی خراب شود.

خرید تخته سنگ نمکی گریل

شما عزیزان برای خرید تخته سنگ نمکی گریل کافیست از طریق راههای ارتباطی گفته شده در قسمت تماس با ما از قیمت ها مطلع شوید و سپس محصول مورد نظر خودتان را انتخاب کنید و سفارشتان را نهایی کنید

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *